zondag 11 maart 2012

Koffie drinken.., uhh, beleven!


Koffie, Café, Cappuccino, Café Latte, Espresso Beleving

Een zondagmorgen, stil in huis en buiten, heerlijk. Eerst een lekkere kop koffie, voor mij Café Latte! En daarbij tijd voor mijn twee favoriete tijdschriften: ‘de smaak van Italie’ en de ‘TwenteLife’.
Beiden deze week weer in de bus, alsof het afgesproken werk is, ik hou daar wel van.
Eerst even het laatste nieuws en interviews in de ‘TwenteLife’ en dan naar ‘de smaak van Italië’. Het koffiedrinken hier thuis is een werkelijk ochtend ritueel, zo heeft een ieder de voorkeur voor een kopje! Al heel lang favoriet maar inmiddels in aantal gedaald, zijn de witte ronde bekers, zonder oortjes, van VTWonen. Ooit werden ze o.a. in bekende warenhuizen verkocht. Helaas voor ons, allang niet meer verkrijgbaar en hoewel ik me zo nu en dan waag aan een kleine uitbreiding van onze koffiekopjes collectie, kan geen enkel kopje de werkelijke goedkeuring krijgen zoals onze oude vertrouwde witte VTWonen koffiekopjes….! Zo blijkt maar weer dat ook het koffiedrinken allang veel meer is geworden dan een sloot koffie in elke willekeurige beker. Zelfs Starbucks Coffee heeft een Concept Store geopend meldde het nieuws afgelopen week. Ik ben wel van de concepts. Smaak, sfeer, ambiance maken samen nou eenmaal een al dan niet geslaagde beleving. En dat is wat we steeds meer willen, beleven, zelfs als we enkel een kopje koffie drinken.
Na eerst het een en ander van toeristische aard over Italië tot me te hebben genomen, Italië verveeld eigenlijk nooit, wat mij betreft, beland ik op de Shopping & Trends pagina’s.
Pagina 77 heeft ‘koffie nieuws’!
Onderaan de pagina zie ik 2 foto’s van koffiekopjes. Ik zie gelijk dit is niet alleen koffienieuws, dit is het nieuwsitem van de dag hier in huis! Ik kijk waarachtig naar de voor ons mogelijke nieuwe variant op de ‘oude’ witte favoriete koffiebekers hier in huis!
Er hoort een massief notenhouten standaard bij waarin het kopje geplaatst kan worden, maar het kopje kan ook op zich zelf staan. Ontworpen door Ray Malhaus van Caffestilo, hartelijk dank Ray Malhaus! zie: http://www.caffestilo.nl/
Nu ook maar eens een Barista Workshop gaan volgen! Dat kan bijvoorbeeld bij La Cucina in Enschede, zie http://www.lacucina-enschede.nl/


Ja, doe nog maar een bakkie!
Annemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten