woensdag 21 maart 2012

De lente is net begonnen maar.....


De lente is net begonnen maar ik heb de zomer al in mijn hoofd!

Het zal wel liggen aan de teleurstellende zomer vorig jaar maar de lente is net begonnen en mijn gedachten dwalen regelmatig af naar zomers gedekte tafels en koele glazen wijn in mediterrane sferen!

Gisteravond nog een inspirerend telefoongesprek gehad met de eigenaar van Villa Tiamo in de mooie streek Le Marche in Italië. Het nieuwe Toscane! Eigenlijk moet ik dit helemaal niet delen want ik wil graag dat er nog een plekje vrij is als wij onze vakantie gaan vieren dit jaar. Weliswaar gecombineerd met eveneens een zakelijk doel, maar ik kan niet wachten op lange zwoele zomeravonden in goed gezelschap van lekker eten, koele wijnen en leuke mensen!
Nu de zon weer door het huis schijnt komt de zeegroene bank die we 2 jaar geleden na wikken en wegen aanschaften, ook weer tot leven. Want ja, ik wil nou eenmaal vasthouden aan bepaalde kleuren hier in het grijze Nederland! En de mediterrane kleuren horen nou eenmaal bij mijn Feel Good momenten.
Ook begin ik weer te denken aan heerlijke salades en een rosé wijn. Wijngaard Hof van Twente heeft er ook weer eentje las ik vanmorgen in de TCTubantia!
Morgenmiddag de eerst afspraak voor een namiddag op het terras in de zon, tijd om na te denken welke wijn ik de gastvrouw mee zal brengen!
De boodschappen voor een paar heerlijke salades zijn in huis gehaald. Sowieso een goed idee om ook nog wat winterkilootjes te verliezen.
Verder kan ik volgende week mijn ‘Lazy Sundays’ gaan aankondigen.
Heerlijk buiten eten en drinken op een geweldige buitenlocatie hier in Twente.
Thema’s o.a: Asperges Menu en Mediterraan tafelen met BBQ.

Voor deze week deel ik 3 Salade Recepten: Toscaanse Panzanella, Waterkers met Peer Salade en de ware Waldorfsalade met kip. Salades die prima bij het zonnetje passen!

Verplicht genieten!
Annemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten