dinsdag 29 november 2011

Qlina Chocolicious

En dan kook je voor 10 creatieve en ondernemende vrouwen. Ik noem ze de Tafeldames. 10 vrouwen waardoor ik geinspireerd raak. Allemaal gelijk bij mij aan tafel. Feestje! Dan moet bij mij de inspiratie komen voor een aantal lekkere gerechten die al babbelend met een glas wijn in de hand niet ongemerkt naar binnen worden geschoven uiteraard.
Het eten is voor mij in goed gezelschap, een belangrijke toegevoegde waarde die verbindt en sfeerverhogend werkt, net als een goed glas wijn.
Dieeten? Het eerste waar je aan denkt als je voor dames kookt...nou ik wil wel enigzins rekening houden met, maar Gezelligheid kent voor mij geen Spijt.
Uiteindelijk zit het meeste hoofdbreken dan ook in het toetje.......!
Het tweede waar ik aan denk bij tafeldames is Chocolade!
Ja, dat moet gewoon!
Het toetje noem ik Chocolicious! Een soort chocolade plankje ipv het bekende kaasplankje!
Vanmiddag zoeken naar recepten en even naar de delicatessen winkel, voor inspiratie en dan ontstaat vanzelf het combineren van alles wat ik zoal tegen kom.

Na deze middag weet ik dat het thema chocolade en fruit zal zijn,
 in verschillende toepassingen.
Nog even denk ik terug aan de Chocolaterieen in Parijs waar ik 3 weken geleden met 2 Amerikaanse vriendinnen ronddoolde.



Alleen al het aanzicht en de geur van de verschillende chocolade creaties, een feest op zich!

Dat wordt mijn uitdaging! Mijn eigen Qlina Chocolicious nagerecht!

Het recept ' Qlina Chocolicious ' volgt spoedig.......

Annemieke

1 opmerking:

  1. Het was heel gezellig, en ontzettend lekker eten. Oftewel: een schouderklopje van één van je lucky tafeldames ;-))

    Monique

    BeantwoordenVerwijderen