dinsdag 29 november 2011

(W)etenswaardigheden

Ik ben een enorme liefhebber van de Itailiaanse wijnen. Zo was ik onlangs nog op een verjaardagsfeestje alwaar de gastvrouw een verzameling van flessen rode wijn uit de kast haalde. Duidelijk zelf geen voorkeur voor rode wijn en dus de in de loop van het jaar verkregen rode wijnen kwamen nu uit de kast.
Nog voor ik de etiketten kon bekijken, ik had nl rode wijn besteld, trok 1 van de gasten een fles naar zich toe en stak met overtuiging de kurkentrekker in deze fles. Nou wil ik niet kieskeurig zijn maar als er 6 flessen op tafel staan dan wil ik wel graag zelf een keus kunnen maken. Goed, deze gast opende met veel overtuiging en snelheid de door hem gekozen fles. Schonk mij een beetje in om te laten proeven. Ik rook, ik proefde en de lichtelijke paniek veranderde gelijk in een zucht van genot! Dankje, perfect! En daar was ie weer, die italiaanse rode wijn wat elk gezelschap om je heen doet vergeten!

Italiaanse Wijn

In Europa is Italie met 37.000 hectare veruit de grootste producent van biologisch geteelde druiven.
Frankrijk is nummer 2 met 18.000 hectare ( 2 procent vd totale druivenproductie in Frankrijk in hectares).
Daarna volgt Spanje met 12.000 hectare.

Annemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten