vrijdag 3 februari 2012

Stampotten met of zonder Unox


Nu ik de laatste dagen regelmatig Brrrr! tegenkom in Twitterberichten en ik zelf ook weer de dikste winterjas te voorschijn heb gehaald is het inderdaad stamppotten tijd. Wel of geen Unox rookworst erbij, dat moet iedereen zelf weten. Ik was mij echter niet bewust dat Friesland en de vereniging De Elfstedentocht, op gespannen voet leven met Unox, ivm de knaloranje Unoxmutsen! Dat las ik vanochtend in de krant. Nou ben ik zelf niet zo'n schaatser, vaak geprobeerd maar het is nooit echt iets geworden na het afscheid van de dubbele ijzertjes in
mijn kindertijd.
Ik heb dan ook diepe bewondering voor een ieder die schaatst, laat staan een Elfstedentocht uitschaatst!


Het oranje gevoel wat wij graag tijdens voetbal uitdragen in allerlei variaties en combinaties, hoort toch ook bij de Elfstedentocht. En lees ik verder in de TCTubantia, Unox heeft een sponsorovereenkomst met de KNSB. Hierdoor kunnen de oranje Unoxmutsen worden uitgedeeld. Rookworsten, soep en stampotten worden verkocht tijdens deze helse tocht. Laat Unox dan ook gewoon rookworsten, soep en stampotten uitdelen misschien dat de mutsen dan getolereerd worden door de Friezen?
Quote van ' Toos&Henk, uit de TCTubantia; Elfstedentocht voorlopig niet mogelijk, Henk; 'Rayonhoofd Unox wacht nog op de boot met mutsen uit China'.

Wachtend op de eerste sneeuw hier in Enschede maak ik een boodschappenlijstje voor dit weekend.
Wij eten stamppot vanavond, met rookworst.

Voor gerechten, kijk onder recepten!

Goed weekend!
Annemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten